فرآیندهای بنچمارکینگ

برنامه سه فازی 1. تجزیه و تحلیل (تعریف پروژه، تشکیل تیم) 2. کشف (شناسایی بهترین شیوه ها، توصیه هایی برای بهبود) 3. پیاده سازی برنامه چهار فازی 1.

برنامه سه فاز

1. تجزیه و تحلیل (تعریف پروژه، تشکیل تیم)

2. کشف (شناسایی بهترین شیوه ها، توصیه هایی برای بهبود)

3. اجرا

برنامه چهار فاز

1. شناسایی فعالیت ها/فرآیندها برای معیار

2. مطالعه / اندازه گیری فرآیندها در شرکت خود و سایر شرکت ها

3. بیاموزید که چگونه شکاف بین سطوح عملکرد فعلی و مطلوب خود را کم کنید

4. یک برنامه بهبود تهیه و اجرا کنید

برنامه شش فاز

1. تصمیم بگیرید که چه چیزی را معیار قرار دهید

2. پروژه محک زدن را برنامه ریزی کنید

3. سطح عملکرد خود را تعیین کنید

4. عملکرد دیگران را تعیین کنید

5. یافته ها را تجزیه و تحلیل کنید

6. از نتایج استفاده کنید

برنامه هشت فاز

1. تعیین کنید که کدام فعالیت ها از محک زدن سود می برند

2. عوامل کلیدی محرک آن فعالیت ها را تعیین کنید

3. شرکت هایی را با بهترین شیوه ها در آن فعالیت ها شناسایی کنید

4. آن بهترین شیوه ها را مطالعه و اندازه گیری کنید

5. عملکرد خود را بسنجید و با بهترین شیوه ها مقایسه کنید

6. برنامه هایی را برای رسیدن به بهترین شیوه ها یا فراتر از آن تدوین کنید

7. تعهد به اجرای طرح ها را به دست آورید

8. اجرای طرح ها و نظارت بر نتایج

برنامه نه فازی

1. عمل یا فرآیند را انتخاب کنید

2. شناسایی عملکرد

3. تیم های معیار را آموزش دهید

4. عملکرد را اندازه گیری کنید

5. شریک محک زدن را شناسایی کنید

6. عملکرد شریک را اندازه گیری کنید

7. شکاف ها و اولویت های عملکردی را شناسایی کنید

8. توصیه و اجرای شیوه های جدید

9. تعیین نتایج و اندازه گیری مجدد

برنامه ده فازی

1. مشخص کنید چه چیزی قرار است علامت گذاری شود

2. شرکت های مقایسه ای را شناسایی کنید

3. تعیین روش جمع آوری داده ها و جمع آوری داده ها

4. شکاف عملکرد فعلی را تعیین کنید

5. سطوح عملکرد آینده پروژه

6. با یافته های معیار ارتباط برقرار کنید و مورد پذیرش قرار بگیرید

7. اهداف عملکردی را تعیین کنید

8. برنامه های عملیاتی را تدوین کنید

9. اعمال خاص و نظارت بر پیشرفت

10. معیارها را مجدداً تنظیم کنید

برنامه دوازده فازی

1. تعیین کنید چه کسی از اطلاعات استفاده خواهد کرد (مشتریان)

2. “فروش” مشتریان در ارزش معیار

3. تعهد مشتری را آزمایش کنید

4. فوریت را تعیین کنید

5. محدوده و نوع معیارهای مورد نیاز را تعریف کنید

6. تیم سنجش را انتخاب و آموزش دهید

7. فرآیند محک زدن را با طرح کسب و کار هماهنگ کنید

8. طراحی و اجرای طرح معیار

9. داده ها را تجزیه و تحلیل کنید

10. اقدامات توصیه شده را در طرح تجاری ادغام کنید

11. طرح را اجرا کنید

12. بهبود مستمر را اجرا کنید

برنامه دوازده فازی

1. محدوده را تعیین کنید

2. طرح پروژه را توسعه دهید

3. متغیرهای کلیدی عملکرد را برای محک انتخاب کنید

4. شرکت کنندگان بالقوه را شناسایی کنید

5. عملکرد خود را بسنجید

6. اندازه گیری عملکرد شرکت کنندگان معیار

7. داده های فعلی را مقایسه کنید

8. بهترین شیوه ها و توانمندسازها را شناسایی کنید

9. استراتژی خود را تدوین کنید

10. طرح را اجرا کنید

11. نتایج را پایش کنید

12. برای حل مشکل برنامه ریزی کنید

10 شاخص کلیدی عملکرد تعمیر و نگهداری

توسط Edwin K. Jones, PE, Plant Engineering and Maintenance Consulting, Newark, DE

– در دسترس بودن مکانیکی (استفاده از دارایی)

“سهم تجاری” نگهداری پرسنل، تهیه تجهیزات بسیار قابل اعتماد با کمترین هزینه ممکن است. کارخانه های کلاس جهانی معمولاً به جای کاهش هزینه، قابلیت اطمینان را افزایش می دهند. (صنعت حساس)

– نسبت پرسنل تعمیر و نگهداری مستقیم به پرسنل پشتیبانی

کارخانه های درجه یک جهانی معمولاً در محدوده 2:1 تا 3:1 کارگر به ازای هر فرد پشتیبان سقوط می کنند. پرسنل پشتیبانی کسانی هستند که نظارت، مدیریت قطعات، برنامه ریزی، بهبود قابلیت اطمینان، نظارت بر وضعیت تجهیزات و سایر وظایف پشتیبانی را برای کارگران “دست روی” انجام می دهند.

نسبت پرسنل تعمیر و نگهداری مستقیم به پرسنل برنامه ریزی تعمیر و نگهداری

نسبت پرسنل تعمیر و نگهداری مستقیم به پرسنل تعمیر و نگهداری مهندسی و فنی

معمولاً بین این معیار و قابلیت اطمینان و هزینه تجهیزات یک کارخانه همبستگی وجود دارد.

هزینه تعمیر و نگهداری به عنوان درصدی از ارزش جایگزینی تخمینی کارخانه

این مقدار یک معیار کلاسیک برای هزینه نگهداری است. متأسفانه، به خودی خود، رفتار کاهش هزینه را بدون لزوم تقویت نیاز به شیوه های تعمیر و نگهداری بهبود می بخشد.

نسبت ارزش جایگزینی تخمینی کارخانه (به میلیون ها) به کارگران تعمیر و نگهداری مستقیم

این مقدار معیاری برای بهره وری کارگران تعمیر و نگهداری مستقیم است (“چقدر کارخانه و تجهیزات،

به دلار، آیا هر کارگر می تواند نگه دارد؟»). بسیاری از کارخانه های درجه یک جهانی در محدوده 6 تا 9 میلیون دلار برای کارگر قرار می گیرند. (تا حدودی به صنعت حساس است)

هزینه قرارداد تعمیر و نگهداری به عنوان درصدی از کل هزینه نگهداری

این مقدار معیاری برای مقایسه است، اما بدون مقدار “هدف”. گیاهان در کلاس جهانی برای سطح خاصی شلیک نمی کنند. بلکه در تعریف نقش پیمانکاران در نگهداری و تعمیرات بر اساس منضبط هستند

در معیارهای مرتبط با کسب و کار به طور متوسط، کارخانه های برتر در سرتاسر جهان بیش از 30 درصد از کارهای تعمیر و نگهداری خود را با قراردادی انجام می دهند – در ایالات متحده کمی کمتر. اما، گیاهان برتر توسط یک تعریف مشخص هدایت می شوند

استراتژی، نه درصد هدف.

قطعات و سرمایه گذاری را به عنوان درصدی از ارزش جایگزینی تخمینی کارخانه ذخیره می کند

برای سال ها، هدف برای این اندازه گیری حدود 1٪ بود، اما کارخانه های برتر در سراسر جهان اکنون به طور معمول به نسبت هایی در محدوده 0.25٪ – 0.5٪ دست می یابند.

گردش مالی فروشگاه ها (نسبت پرداخت های سالانه به ارزش موجودی)

این نسبت نشان دهنده استراتژی ذخیره سازی است و ممکن است بسته به استراتژی کارخانه (به عنوان مثال، متعادل کردن ریسک در برابر سهام بیمه) بالاتر یا کمتر از 1 باشد. عملکرد با هدف خود کارخانه اندازه گیری می شود.

نسبت پرداختی فروشگاه به پرسنل فروشگاه (سرمایه گذاری دلاری/فرد فروشگاه)

این مقدار معیاری برای «بهره وری» عملکرد فروشگاه و پرسنل مرتبط است.